O mně


"Chyby jsou skvělou příležitostí k učení a růstu."

Profesně mě naplňuje:

  • rodičovství (pomáhat rodičům růst individuálně i společně jako rodina, sdílet informace o různých přístupech k výchově dětí, najít rovnováhu mezi péčí o své děti a péčí také o sebe sama, ...)

  • pomáhat cizincům žíjícím v České republice (vyrovnat se s kulturním šokem, jazykovou bariérou, kulturními rozdíly ve vztahu s partnerem z jiné země, skloubit kulturně rozdílné názory na výchovu jejich dětí, ...) 

O přístupech k výchově dětí a konkrétně o Pozitivní disciplíně jsem se poprvé dozvěděla během magisterského studia v USA v roce 2012. 
Mou supervizorkou na praxi byla Dr. Kelly Gfroerer, která je aktuálně výkonnou ředitelkou Asociace pro Pozitivní Disciplínu v USA. Spolu s Dr. Jane Nelsen (spoluzakladatelkou školícího programu Pozitivní disciplíny) napsala knihu Nástroje pozitivní disciplíny pro učitele. Princip, vycházející z teorie Alfreda Adlera, si mě získal, ale vzhledem k tomu, že jsem v té době byla bezdětná, zasunula jsem jej někam do šuplíku a tak trochu na něj zapomněla.

Později, když jsem řešila, jaký výchovný přístup zvolit k mým dvěma dcerám (v té době 4 a 1 rok), jsem si oprášila vědomosti týkající se Pozitivní disciplíny. Uvědomila jsem si, jak moc se mnou principy Pozitivní disciplíny rezonují, jak dávají smysl a jak jim věřím. Sama jsem si pár nástrojů vyzkoušela s dětmi v praxi a zjistila jsem, že skutečně fungují! To bylo pro mě hnacím motorem, abych se znovu spojila se svou supervizorkou z dob studií, Dr. Gfroerer, prohloubila si znalosti absolvováním školení "Učení rodičovských dovedností na základě Pozitivní disciplíny" a stala se certifikovanou lektorkou vzdělávání rodičů v Pozitivní disciplíně.

Sama jako máma řeším denně výzvy týkající se výchovy. Denně mě děti učí trpělivosti, uvědomění si sebe sama, svých limitů a překážek. Snažím se být tou nejlepší mámou pro své děti, nicméně někdy udělám výchovné "přešlapy", které mě později mrzí, které jsem mohla uchopit lépe. Zároveň ale tyto "přešlapy" beru jako obrovskou příležitost příště reagovat jinak. Hledám řešení nejprve sama u sebe, co můžu příště udělat lépe, efektivněji, s větším klidem, trpělivostí a nadhledem. Co vnímám jako obrovský dar je to, že nám děti dávají nespočet příležitostí k růstu, k vlastnímu sebepoznání, a jak jsem již několikrát zjistila, jsou těmi nejlepšími životními učiteli.

Jedním z nejinspirativnějších principů Pozitivní disciplíny je pro mě to, že "chyby jsou skvělou příležitostí k učení a růstu"Navíc to, že dětem modelujeme, že i my, dospělí, chyby děláme, a ukazujeme, jak s chybami dále naložíme, je jedna z nejdůležitějších životních dovedností, které můžeme dětem předat. Proto bych Vám ráda nabídla toto uvědomění a povzbudila Vás, že v tom nejste sami, že nemusíte být "dokonalými" rodiči (existuje vůbec takový?), že chyby a "přešlapy" nemusíte vnímat jako selhání, ale naopak jako prostor k růstu a ke změně, která může být zásadní pro Vás i pro Vaši celou rodinu.

Vzhledem k tomu, že jsem měla příležitost žít 6 let v zahraničí a sama jsem zažila, zejména v počátku, kulturní šok, nutnost adaptace na nové prostředí, jazykovou bariéru, skloubení reprezentace univerzity v tenise spolu se studiem vysoké školy, a to vše s odloučením od rodiny a známého podpůrného systému, mám velkou potřebu "vrátit" tyto zkušenosti komunitě cizinců žijících v ČR, potýkajících se s podobnými výzvami, jako jsem se potýkala já. Porozumění, podpora a sdílení v bezpečném prostředí je to, co bych ráda nabídla cizincům žijícím v ČR.


Vzdělání a certifikace

Odmalička jsem se věnovala závodně tenisu. Po gymnáziu jsem dostala nabídku plného stipendia
na univerzitě v USA (Georgia State University v Atlantě), kde jsem měla možnost studovat vysokou školu
a zároveň reprezentovat univerzitu v tenise. Po čtyřletém studiu jsem získala bakalářský titul
v oboru psychologie
. Ve vysokoškolském studiu jsem poté na stejné univerzitě pokračovala a v roce 2013 jsem získala magisterský titul v oboru psychologického poradenství.

Po návratu zpět do ČR jsem pracovala v letech 2013-2016 jako poradce v neziskové organizaci Modrý kříž v ČR nabízející poradenské a terapeutické služby osobám závislým na alkoholu, jiných návykových látkách
či patologickém hraní a stejně tak rodinným příslušníkům těchto osob. Tato pracovní zkušenost byla velmi naplňující, ale zároveň jsem cítila, že stále více tíhnu k práci s rodiči a dětmi, které jsem se více věnovala v rámci magisterského studia i odborné praxe v USA (praxe v poradenském centru - poradenství pro děti ve věku 3-17 let - témata: trauma, závislosti mladistvých, poskytování Filiální terapie a Terapie hrou, konzultace s rodiči).

Proto jsem si v průběhu rodičovské dovolené vědomosti doplnila o absolvování školení "Učení rodičovských dovedností na základě Pozitivní disciplíny" a stala se certifikovanou lektorkou vzdělávání rodičů v Pozitivní disciplíně. Jsem také členkou Asociace pro Pozitivní disciplínu.